Dr. Gülşah Kaçmaz’ın İki Yeni Makalesi Q1 Kategorisindeki Dergilerde Yayımlandı
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Dr. Gülşah Kaçmaz’ın, eğitim teknolojileri ve oyun temelli öğrenme alanlarında yürüttüğü iki ayrı çalışma, alanın önde gelen Q1 kategorisindeki uluslararası dergilerinde yayımlandı.
İlk çalışma Journal of Research on Technology in Education dergisinde yayımlanmış ve University of Western Ontario (Kanada), Xi’an Jiaotong-Liverpool University (Çin) ve McGill University (Kanada) iş birliğiyle yürütülmüştür.
“An Investigation of the Mathematics Applications in the Apple App Store: Do They Contain Benchmarks of Educational Quality?” başlıklı bu makalede, Apple App Store’da yer alan matematik oyun uygulamaları incelenmiş; bu uygulamaların ne ölçüde eğitimsel kalite göstergeleri taşıdığı değerlendirilmiştir.
İkinci çalışma ise Kanada’daki McGill Üniversitesi ile iş birliği içinde yürüttüğü araştırmaya dayanan makalesi, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri alanının en saygın ve Q1 kategorisinde yer alan dergilerinden Computers & Education’da yayımlandı.
“Measuring Teacher Scaffolding in Game-Based Learning: Emotional and Responsibility Scaffolds Lead While Resources and Previous Game Experience Shape Practices” başlıklı bu makalede, öğretmenlerin oyun temelli öğrenme ortamlarında en sık başvurdukları yapılandırma stratejilerinin duygusal destek ve sorumluluğa dayalı olduğu; öğretim kaynakları ve öğretmenlerin önceki oyun deneyimlerinin ise bu stratejilerin biçimlenmesinde belirleyici rol oynadığı gösterilmiştir.
Makale, 22 Ağustos 2025 tarihine kadar açık erişim ile ücretsiz olarak erişime açıktır.
Ayrıca çalışmayla ilgili kısa bir tanıtım yazısı, Technology, Learning, and Cognition Lab web sitesinde yayımlanmıştır.
Her iki çalışma da dijital teknolojilerin eğitimdeki rolüne dair kanıta dayalı veriler sunmakta ve öğretim tasarımı ile eğitim politikaları açısından önemli çıkarımlar içermektedir.