Dr. Gülşah Kaçmaz, EDULEARN25 Konferansı’nda Dijital Oyunlar ve Öğretmen Eğitimi Temalı İki Bildiri Sundu
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Dr. Gülşah Kaçmaz, 30 Haziran – 2 Temmuz 2025 tarihleri arasında Palma (İspanya)’da düzenlenen uluslararası kongre olan 17th annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN25) Konferansı’nda iki sözlü bildiri sundu.
İlk sunum olan “How Do Pre-Service Teachers' Attitudes Toward Digital Games Relate to Their Game Knowledge? Implications for Teacher Training Programs (Yazarlar: G. Kaçmaz, E. Sözer Boz)”, öğretmen adaylarının dijital oyunlara yönelik tutumları ile oyun bilgileri arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Çalışma, özellikle öğretmen adaylarının öğrenme sürecine yönelik tutumlarını ve teknolojik farkındalıklarını anlamak açısından eğitim psikolojisiyle kesişmektedir.
İkinci sunum olan “Identification of Pre-Service Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge for Games (TPACK-G) Profiles: A Factor Mixture Modeling Approach (Yazarlar: E. Sözer Boz, G. Kaçmaz)”, öğretmen adaylarının oyun temelli öğretim alanındaki teknolojik pedagojik bilgi düzeylerini analiz etmektedir. Sunum, öğretmen adaylarının bireysel farklarını dikkate alan yaklaşımlara dayandığı için eğitim psikolojisi bakış açısıyla değerlendirilmiştir.