image/svg+xml
image/svg+xml

Anabilim Dalımızın TÜBİTAK 2209-A Başarısı

Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (PDR) Anabilim Dalı, 2024/1 döneminde TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında dikkat çekici bir başarıya imza attı.


PDR bölümünden toplam 8 öğrenci projesi destek almaya hak kazanırken, bölüm akademisyenlerinin danışmanlığında farklı bir disiplinden yürütülen 1 proje daha desteklendi. Bu durum, disiplinler arası çalışmanın önemini bir kez daha gözler önüne seriyor. Farklı alanlardan gelen bakış açıları ve yöntemlerin birleşmesi hem akademik gelişimi hem de toplumsal sorunlara yönelik daha geniş ve kapsamlı çözüm önerileri üretmeyi mümkün kılıyor.


Böylece, bölümümüzü temsilen toplamda 9 proje ile PDR, Eğitim Fakültesi içinde TÜBİTAK destekli en fazla öğrenci projelerinden birine sahip anabilim dallarından biri oldu.


Desteklenen projeler, öğrencilerin güncel toplumsal ve psikolojik meselelere duyarlılığını ve bilimsel bakış açılarını yansıtıyor.


Araştırma konuları arasında;

  1. Psikolojik Sağlık ve Dijital Davranışlar
    o Sosyal medya, internet kullanımı, dijital bağımlılık gibi dijital araçlarla ilişkili psikolojik değişkenler (kaygı, yalnızlık, travma, intihar riski) inceleniyor.
    o Özellikle üniversite öğrencilerinin dijital dünyadaki davranışları ile psikolojik iyi oluşları arasındaki bağlantılar araştırılıyor.
  2. Gençlik ve Riskli Davranışlar
    o Flört şiddeti, çoklu flört tutumları, şiddete yönelik tutumlar gibi gençlikte görülen sosyal ve davranışsal sorunlara odaklanılıyor.
  3. Dijital Teknoloji ve Oyunlar
    o Dijital oyunlar, eğitim teknolojileri ve platformlar hem pedagojik hem de psikolojik yönleriyle ele alınıyor.
    o Bu projelerde hem öğretmen eğitimi hem de öğrencilerdeki riskli kullanım örüntüleri dikkate alınıyor.
    Desteklenen Projeler ve Yürütücüleri:
    Pelin Tekin (Elif Nur Kul) – Danışman: Doç. Dr. Özlem Şener
    “Yeni Kuşak Gençler Arasındaki Çoklu Flört Tutumlarının Flört Şiddetindeki Yeri: Nitel Bir Araştırma”
    Zeynep Gül Dalgıç – Danışman: Doç. Dr. Gülsüm Sahan
    “Lise Öğrencilerinin Şiddete Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”
    Ecem Sezgin (Halil İbrahim Yavaş) – Danışman: Dr. Öğr. Üyesi İhsan Çağatay Ulus
    “Üniversite Öğrencilerinde Dijital Oyun Bağımlılığı ve Siber Zorbalığın İntihar Riski Üzerindeki Rolünün İncelenmesi
    Baran Uzunay – Danışman: Dr. Öğr. Üyesi İhsan Çağatay Ulus
    “Teknoloji Tabanlı Bilişsel Gelişim: Özel Yetenekli Tanısı Koyulan Ortaokul Öğrencileri İçin Dijital Platform Tasarımı”
    Eda Nur Kılınç (Fatmanur Özge Başgül) – Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Gülşah Kacmaz Ekici
    “Öğretmen Adaylarının Dijital Oyunlardaki Dikkat Dağılımlarının Teknolojik Bilgi Açısında Karşılaştırılması”
    Muhammed Veysel Erin (Hatice Parmaksız, Merve Çakman) – Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Gülşah Kacmaz Ekici
    “Dijital Eğitim Oyunları İçin Öğretmen Yanlısı Rehber Geliştirme Projesi: ‘Math Makers’ Örneği”
    Melis Asel Yıldız – Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Berkan Demir
    “Üniversite Öğrencilerinde Problemli İnternet Kullanımının Yordayıcıları Olarak Dürtüsellik ve Yalnızlık”
    Nisa Vesile Ağırman (Bilgenur Kartal, Duygu Karamanlı) – Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Ömer Yılmaz
    “Üniversite Öğrencilerinin Yaşadıkları Travmaların Akademik Başarıları Üzerindeki Etkilerinin Belirlenmesi”
    Nisan Sefer – Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Mine Sayın Kılıç
    “Bir Sosyal Kaygı Meselesi: Sosyal Kaygının Psikolojik İyi Oluş Üzerindeki Etkisinde Sosyal Medya Kullanımının Aracı Rolü”

Her bir proje hem bireysel hem toplumsal düzeyde anlamlı katkılar sunmayı ve uygulamaya dönük çözüm önerileri geliştirmeyi hedefliyor.


Tüm yürütücü öğrencilerimizi ve danışman akademisyenlerimizi kutluyor, başarılarının devamını diliyoruz!

  • Anabilim Dalımızın TÜBİTAK 2209-A Başarısı

  • Ailenin Korunması ve Güçlendirilmesi Bartın İli Aile Çalıştayı

  • Erasmus Bilgilendirme ve Deneyim Paylaşımı Etkinliği Büyük İlgi Gördü!

  • Mezunumuz Mustafa TORAN, Hasan Kalyoncu Üniversitesi’nde Doktora Eğitimine Başlıyor!

  • PDR Ana Bilim Dalı Öğrencilerimizin Mental Sağlık Farkındalığına Yönelik Çalışmaları AB Tarafından Destekleniyor

  • Okullarda RPD Uygulamaları Dersi Kapsamında Okul Ziyaretleri

  • Anabilim Dalımızın Bahar Dönemi Hazırlık Toplantısı Yapıldı

  • 2024-2025 Akademik Yılı Güz Yarıyılı Okullarda RPD Uygulamaları Toplantısı

  • PDR 4. Sınıf Öğrencimiz Halil Yılmaz, 8. Ulusal Bütüncül Psikoterapi Kongresi’nde Bildiri Sundu

  • PDR 1. Sınıf Öğrencilerine Oryantasyon Programı Düzenlendi